Egy éves a blog, ezért interjút készítettem önmagammal

Hihetetlenül gyorsan egy éves lett a blog, ezért az évforduló alkalmából egy különleges interjúval készültem. Azt mondják, minden történetnek a mögötte megbújó szerzőtől lesz karaktere és ez valóban így van. Ezért picit közelebb engedlek titeket és néhány kedves, infantilis emléket osztok meg magamról. Tartsatok velem és velem! 🙂

 

 

Pure Delicates: Hogyan született meg a blog ötlete?

Bereczki Ivett: Az, hogy egyszer indítani fogok egy blogot, már sok-sok éve tervben volt, mivel nagyon szeretek írni. Szerettem volna egy helyen összegyűjteni témákat, amik érdekelnek, és amit értékesnek találok. Viszonylag sok idő eltelt mire megtaláltam a blog vezérfonalát. Amint körvonalazódott az alkotás, mint téma, elkészítettem az első interjúmat és megírtam az első eseménybeszámolómat. Innen már szépen formálódtak egymásból hétről-hétre a posztok és egyre több ötlet született meg a fejemben.

P.D.: Gyerekként mi szerettél volna lenni, ha felnősz? Volt álommunkád?

B.I.: Az egyetlen dolog, amire emlékszem, és ami nagyon sokáig megmaradt álomként, az az újságírás. Amellett, hogy szeretek írni és elmesélni dolgokat, nagyon kíváncsi ember vagyok. Habár, mint szakmát nem választottam végül – bár voltak újságírás és média óráim a főiskolán és egyetemen is –, az írás szeretete még mindig megvan, csak más keretek közé került. Emellett nagyon mélyen az is a vágyaim között szerepelt, hogy énekeljek. Régen azt gondoltam, hogy úgy bárki tud énekelni, mint én és talán nem is lennék elég bátor ahhoz, hogy kiálljak egy színpadra. Húsz év telt el azóta és milyen különös az élet, végül a zene is a mindennapjaim részévé vált.

 

 

P.D.: Ha már a zenét említetted. Elég titokzatos vagy ebben a témában, keveset lehet a zenei világodról tudni.

B.I.: Ez nem szándékos, csak egyelőre még nincs olyan formában a jelenlegi projektünk, hogy meg tudjam nagyobb közönségnek mutatni. De ha összefutunk valahol, szívesen énekelek pár sort. 🙂 Több éve járok énekórákra és annyira jó érzés fejlődni. Nehéz tetten érni az apró lépéseket, inkább egy-egy dal kapcsán veszem észre, hogy sokkal magabiztosabb vagyok. Ez egy olyan dolog az életemben, ami boldoggá tesz, és amin keresztül ki tudom fejezni önmagam és talán kapcsolatot is tudok teremteni a hallgatósággal.

P.D.: Zenében van példaképed?

B.I.: Nagyon sok zenész van, akire felnézek és akiből inspirációt merítek. Azt hiszem, nem árulok el nagy titkot, hogy Harcsa Veronikát tartom az egyik legjobb magyar énekesnőnek. Folyamatosan kísérletezik, fejleszti önmagát, mindig új dolgokat próbál ki. Egyébként a Bin Jip Dinner with a demon című dala az egyik kedvencem és azt gondolom a videóklip az elmúlt évek egyik legjobb magyar klipje. Vicces, hogy évekkel ezelőtt az egyik koncertjükön valaki megkérdezte tőlem, hogy Veronika húga vagyok –e. Egyébként őstehetségnek tartom még Tompos Kátyát is, hihetetlenül kifejezően énekel. Muszáj még megemlítenem Barkóczi Noémit is. Amikor először jártam a koncertjén azt éreztem, hogy rajongó lettem. Pedig nagyon ritkán szokott egy előadónak a jelenléte és a személyisége is ennyire magával ragadni. Azért szeretem nagyon Noémit, mert természetes és önazonos, amit csinál. Ezért is voltam nagyon boldog, amikor vele készítettem interjút, mert a magánéletben is pontosan ugyanilyen ember. Itt akkor párhuzamként hozok egy külföldi példát is, az izlandi Sóley-t, aki szintén óriási kedvencem. Varázslatos atmoszférát teremt a színpadon. Szerencsére őt is hallottam már élőben, itt Budapesten.

 

 

P.D.: Akkor van hová nyúlni inspirációért.

B.I.: Igen-igen. Erről a témáról hosszan és lelkesen tudnék még mesélni, de nem akarom túl hosszúra nyújtani most a zenei elmélkedésemet. 🙂

P.D.: Már meséltél picit a gyerekkorodról. Mi a legfontosabb emléked abból az időszakból?

B.I.: Tulajdonképpen az egész az. Nagyon szerettem gyerek lenni. Az idővel kapcsolatban elég érett volt akkor is a felfogásom. Nem akartam siettetni, úgy gondoltam, hogy mindennek eljön majd az ideje és minden kornak megvan a szépsége. Pontosan ezt érzem most is. Nem szeretnék se fiatalabb, se idősebb lenni. Egyébként szerintem csodás vidéken felnőni. A szüleim válása körüli trauma sajnos nagyon meghatározó volt, nem volt könnyű, mert emiatt kívülállónak éreztem magam és kicsit persze az is voltam. De a legjobb barátnőmmel, Esztivel imádtam barbizni és álmodozni. Igazi csajos csajok voltunk együtt. A nővéremmel pedig nagyon sok időt töltöttünk a nagyszüleinknél. Nekem a Tisza part jelentette a végtelent. Az apával közös kenutúráinkat pedig a mai napig emlegetjük. És hát az egyik legfontosabb, hogy mindig voltak kutyáink. Én azóta is imádom a kutyákat, ők a barátságot testesítik meg számomra.

 

 

P.D.: Említetted, hogy vidéki lány vagy. Milyen volt Budapestre költözni?

B.I.: Gyerekként a vidék, fiatal felnőttként a főváros jelentette nekem a szabadságot. Mégpedig azért, mert azt éreztem, hogy itt kialakíthatom a saját életemet. Azokat a dolgokat választhatom, amit én szeretnék, kialakulhat a saját értékrendem, meghozhatom a saját döntéseimet. Gyerekként erősen befolyásol, hogy a szüleid, a családtagjaid mit tartanak helyesnek, követendőnek. Felnőttként szerintem az a dolgod, hogy, amit te is jónak tartasz a családi mintáidból, azt vidd tovább és találd meg mellé a saját irányodat. A mai napig ezt gondolom. Sok minden fontos, amit otthonról hoztam, de időközben megismertem mindazt, ami nekem értékes és amitől én vagyok én.

P.D.: Melyik interjú volt a legmeghatározóbb az elmúlt egy évben?

B.I.: Egytől-egyig büszke vagyok mindegyikre, és nem csak az interjúkra, hanem arra, hogy meg mertem mutatni azokat a fotókat, illusztrációkat is, amiket én készítettem. Legutóbb pedig a 100 szóban Budapest pályázatra írt szövegeimet osztottam meg az olvasóimmal. De a programajánlóimat is imádom és a visszajelzések alapján tényleg hasznosak és érdekesek. De, ha csak egy valamit kellene kiemelnem, akkor biztosan a Nagy Dániel Viktorral készült interjúm lenne az. Egy posztban nagyon nehéz a beszélgetés egészét, a hangulatot, mondanivalót átadni teljesen, de azért remélem így is eljutott az üzenet az olvasókhoz. A személyes gondolatok, a belső motivációk mindig is nagyon érdekeltek és a saját történetét Dani nagyon érzékletesen adta át nekem. A lelkesedése szerencsére rám is hatással volt és van.

 

 

P.D.: Mik a terveid a jövőben a bloggal?

B.I.: A profil, a témák már egész szépen kialakultak, viszont van még min dolgozni. Mindenképpen szeretnék még több saját projektet bemutatni. Emellett tervezem, hogy előbb-utóbb legyenek videós tartalmak is, amikkel még több témát tudnék érinteni és talán még több emberhez tudnám eljuttatni a mondanivalómat. A már ismert és kedvelt alkotói interjúk és programajánlók pedig gőzerővel folytatódnak.

P.D.: Hogy van minderre időd?

B.I.: Amikor valami nagyon motivál, akkor szorítasz rá időt, még akkor is, ha már leragad a szemed a fáradtságtól. Most is épp ez van. 🙂 Sokszor nehéz és nem mindig sikerül mindent a tervek szerint elkészítenem, de nem akarom, hogy ez frusztráljon. Pont azért csinálom ezt az egészet, mert szeretem és igyekszem ezt szem előtt tartani és nem kötelező feladatként megélni. Egyébként teljes munkaidőben dolgozom UX designerként egy cégnél, úgyhogy nem szoktam unatkozni. Ha mégis, akkor lemegyek a próbaterembe zenélni a srácokkal. 🙂

 

 

P.D.: Számodra mit jelent az alkotás?

B.I.: Teremtést. Megint csak hivatkoznék a beszélgetésemre Nagy Danival. Ezzel kapcsolatban én is azt érzem, hogy az a fontos, hogy olyan dolgokat csináljunk, amiben benne vagyunk mi magunk. Nem feltétlenül kell művészetre gondolni. Engem az is csodálattal tölt el, ha valaki energiát, lelkesedés, munkát fektet abba, hogy otthon legyen egy konyhakertje, ahol nevelgeti a zöldségeit, amiből aztán a családjának készít ételt. Ez is egyfajta alkotási folyamat. Nagyon fontos, hogy legyen az életedben olyan dolog, amit azért csinálsz, mert örömmel tölt el, és ha ezzel még mások napját is megszépíted, akkor minden a helyére kerül.

P.D.: Van olyan titkod, amit senki nem tud rólad?

B.I.: Biztosan sok ilyen van, de mivel titok, valószínűleg jó mélyen elrejtettem valahová. 🙂

 

 

P.D.: Végül, mit üzensz az olvasóidnak?

B.I.: Azt, hogy köszönöm, hogy velem vannak. Sok barátom követi a blog életét, de egyre több számomra ismeretlen olvasó talál rá a történeteimre és ez nagyon izgalmas. Szeretnék majd kicsit közvetlenebb formában is kommunikálni velük, hogy tudjam, mi az, amit szeretnek, és amiről szívesen hallanának. Addig is hálás vagyok, hogy kalandoznak velem ezen az úton.

Fotók: Bereczki Ivett

Egy mesében ébredtem – Esküvői fotózás Gusa Georginával

Néhány hónappal ezelőtt megkeresett Gusa Georgina fotós egy esküvői fotózás kapcsán. Ginát több, mint tíz éve ismerem, de nagyon rég nem találkoztunk és csak „távolról” figyeltem a munkáit. Nagyon jól esett, hogy engem invitált meg modellnek, vagyis menyasszonynak ehhez az őszi hangulatú fotózáshoz. 🙂

 

 

Az elképzeléseinek megvalósításához profi szakembereket kért fel, amit több hetes tervezés előzött meg.

 

 

 

 

A fotózás Gyömrőn a Teleki Kastély udvarában volt, a lányok csodás dekorációval, virágokkal, tortákkal készültek, Miki pedig a fénydekorációval fokozta a hatást. A koncepció minden eleme harmonizált mindennel. Én csak ámultam.

 

 

 

 

 

 

Külön érdekesség, hogy az esküvői ruhák Bálint Sára tervező kreációi. Nyolc éve egy magyar divatcégnél dolgoztam és Sárit még onnan ismerem. Már akkor is imádtam a munkáit és arról álmodoztam, hogy ha egyszer lesz esküvőm szívesen viselném az egyik csodás ruháját. A fotózásnak köszönhetően, két különleges szettet is összeállítottunk.

 

 

 

 

A varázslatos sminket és a romantikus, bohókás kontyot köszönöm Babettnek és Lillának, abszolút tudtam azonosulni a végeredménnyel. Ginának pedig köszönöm, hogy nem retusálta ki a két kis anyajegyet az arcomról. Imádom őket. 🙂

 

 

Nagyon jól éreztem magam, hihetetlenül gyorsan eltelt ez a nap. Habár ez a képeken nem látszik, de aznap hűvös volt és fújt a szél. A lányok nagyon kedvesek voltak, a fotózás alatt hozták nekem a meleg teát és pokrócot. Talán ennek köszönhető, hogy végül nem fáztam meg. Ezúton is köszönöm nekik a gondoskodást! 🙂

 

 

 

A helyszín tökéletes választás volt, de nem csak a hangulat miatt volt számomra különleges.

A Teleki Kastély jelenleg iskolaként üzemel, ahol tanulásban akadályozott gyerekek oktatása is zajlik, bentlakásos formában. A kislányok egész nap izgatottan bámészkodtak, kíváncsiak voltak, hogy mire készülünk az udvaron. Amikor megláttak a ruhában elállt a lélegzetük, csak tapsolni és mosolyogni tudtak. A legmeghatóbb az volt, amikor végeztünk és indultunk haza. A lányok sorban ültek a folyosón és rajzokkal készültek nekem, vagyis a menyasszonynak. Itthon végignéztem az összes kis alkotást és mondanom sem kell, hogy megkönnyeztem. Az egyik kislány egy karkötőt is fűzött nekem különféle kis műanyag figurából, gyöngyökből. Azt hiszem ezt az érzést sosem fogom elfelejteni. Sok boldogságot kívántak nekem.

 

 

Végül a szuper profi csapat, akik nélkül mindez nem jöhetett volna létre:

 

Fotó: Georgina Gusa Photography

Ruha: Balint Sara Bridalwear

Dekor, virágok: Love DIY Wedding Decor

Fénydekoráció: Alltechnics.hu

Táblák, meghívók, grafika: Blue Bird design – kreatív tervezés

Torták, sütemények: Nóri Desszert

Smink: Babett Ács, Mandala szépségműhely

Haj: Lilla Litauszki-Kiss bridalhairbylilla

Réz kiegészítők, asztal, székek: Dress The Day – wedding hire

Geometriai formák: Bucek Fabrication

 

 

 

 

100 szavaim

A legutóbbi posztomban az 100 szóban Budapest pályázatról meséltem nektek. Idén én is beküldtem néhány rövid írásomat, amit most szeretnék veletek is megosztani. Illusztrációként néhány fotómat használtam, amelyeket különböző helyszíneken és időpontokban készítettem Budapesten.

 

 

Mit érdemel az, aki kezében…

“A város másik végére kellett elautókáznunk az elviselhetetlen hőségben. Az üzletben csak készpénzzel lehetett fizetni, ezért duzzogva átsétáltam az automatához.

Hazaérve elégedetten nyugtáztam, hogy megvan a kemény irodai munkám eredménye. Egy vadonatúj laptop. Gőgös önigazolásom közepette alig vettem észre a szemetesünk mellett bámészkodó bácsit. Hirtelen kínzó szégyent éreztem. A zsebemből elővettem egy ezer forintos étkezési utalványt. Felé nyújtottam. Értetlenül állt előttem, nem értette miért adom neki.

Felérve a lakásba az erkélyünkről néztem őt. Csak néhány lépést ment tovább és megpihent. A cetlit szorongatta.

Néhány héttel később a sarki üzlet elé mentő érkezett. Azóta nem láttam őt, a laptopom pedig megöregedett.”

 

 

Elkapott mondatok

“Az a hülye, aki enged a társadalom nyomásának.

Ne császkálj egyedül, mert megver.

Szidták a rendszert, de én elképedtem.

Várj egy picikét, mindjárt leszállok.

A következő megálló: Déli pályaudvar.”

 

 

 

Támasz

“Már megint itt vagyok nálad. Azt hiszem magányos vagyok. Megnyugtatsz, a hallgatásodban benne van az a bölcsesség és mérhetetlen türelem, amire szükségem van. Kicsit talán önző is vagyok, hogy csak magammal foglalkozom. Kérdezek tőled, de a kérdéseim nem rólad szólnak. Iránymutatásokat várok, amivel megkönnyíthetem az életemet. Persze nem válaszolsz. Lehet, hogy tudod a választ, de azt akarod, hogy egyedül jöjjek rá. Biztos bennem van. Valahol a kérdések mellett. Mindesetre jó tudni, hogy te itt leszel. Mindig. Az erős gyökered, a fürge hangyáid, a hűtlen madaraid és az árnyék, amivel átölelsz. Jövök még.”

 

 

Minden

“Minden rólad árulkodik. A szigeten az öreg fa. Egyedül már nem találom. A megrepedt borospohár. Nálad maradt. A vendéglő. Már eladták. A zenebolt, amit nélkülem látogatsz. Zenéltünk a hídon, sétáltunk a Bartókon. Fonódtunk Budán, kutyát sétáltattunk a Normafán. Mindenhol te. És én. Voltunk. Most itt ülök a szobámban és a régi téged nézlek. Egy félig idegent. Azt, aki voltál. Már nem tudom ki vagy. Bárcsak. Még. Ismernélek.”

 

 

 

A fenti szövegeket a 2018-as 100 szóban Budapest pályázatra írtam, a fotókat pedig Budapest utcáin készítettem 2017-ben és 2018-ban.

Bereczki Ivett

Anna Karina bőrébe bújtam

Mostanra talán már kiderült, mennyire rajongok Anna Karináért. Alapvetően az új hullámos francia filmek és az akkori időszak hangulata is közel áll hozzám, ezért szerettem volna vizuálisan is felidézni ezt a korszakot. Sok-sok inspiráció és ötletelés után szerencsére megtaláltam azt a szuper kis csapatot, akik segítettek megvalósítani ezt a vágyamat.

 

 

Lilian figyelt minden apró részletre, amikor a szetteket összeállította. Volt olyan ruha, amit a fotózás kedvéért kellett átalakítani, a ballonkabát pedig igazi vintage darab, egyenesen a nagymamája gardróbjából. Bori képi világa lenyűgöz, egyszerűen képes a fotóival atmoszférát teremteni. Nóri Anna jellegzetes kék tusvonalas sminkjét, Lili pedig a korszakhoz hű frizurát varázsolt nekem. Imádtam az összhatást.

 

 

Anna születésnapjának apropóján megosztom Veletek is a végeredményt. A fotók mellé elhoztam néhány kedvenc idézetemet, melyek a színésznő és Godard közös filmjeiben hangzottak el. Kellemes merengést kívánok!

 

 

“Szép is lehet az a nő, aki sír. Az összes nőt, aki nem sír, ki kéne közösíteni.”

 

 

„Te szavakkal beszélsz hozzám, én pedig érzésekkel nézlek téged.”


 

 „Minél többet beszélünk, annál kevesebbet mondunk.”

 

 

„Egy szentimentális lány vagyok és kész. Nincs bennem semmi titokzatos, ez hülyeség.”

 

 

Ez nem igazság. Mindig, amikor együtt vagyunk, akkor nem vagyunk együtt. És persze fordítva.”

 

 

„Mindig így van. Azt mondod, szeretsz, de egyáltalán nem tartasz rendkívülinek. Én már alig szeretlek, de mégis rendkívülinek tartalak.”

 

 

„Nagyon okosak. Hagyják, hogy az emberek maguk pusztítsák el önmagukat.”

 

 

„Egyszer valaki azt mondta, mindenben van igazság. Még a tévedésben is.”

 

 

 

„Nem a szerelem az egyetlen, aminek igaznak kellene lennie?”

 

 

„Magadnak örökbe, másoknak csak kölcsön add magad.”

 

 

„A szerelem megoldás lehet, de csak akkor, ha valóságos.”

 

 

Szívből köszönöm a közös munkát Zergi Bori fotósnak, Szalai Lilian stylistnak, Erdősi-Lőrinc Nóra sminkesnek és Kiryati Lili fodrásznak. Az inspirációt köszönöm Anna Karinának és Jean-Luc Godard-nak, Nektek pedig azt, hogy velem tartottatok ezen a héten is! ♡

 

 

 

Az idézetek a következő filmekből származnak:

Az asszony, az asszony 1961 Jean-Luc Godard (Magyar szöveg: Pataricza Eszter)

Bolond Pierrot 1965 Jean-Luc Godard (Magyar szöveg: Molnár Anna)

Éli az életét 1962 Jean-Luc Godard (Magyar szöveg: Sándor Anikó)

 

A fotózás helyszíne az Ndustrial Studios volt.

 

Anna Karina a Bolond Pierrot-ban és a szakdolgozatomban

Az Anna Karina-hét alapötlete akkor jutott eszembe, amikor a kezembe került a 2011-es filmelmélet szakdolgozatom. Egyszerűen rajongtam Jean-Luc Godard filmjeiért és az Anna Karina-jelenségért. Ez az érzés mit sem változott azóta.

 

Fotó: Zergi Bori

 

Ha nem ismeritek Anna Karina színésznőt, akkor ajánlom a hétfői posztomat, ami csak róla szól. 🙂

Most viszont kicsit visszautazunk az időben és felelevenítem az egyetemen készített diplomamunkám néhány gondolatát.

A dolgozatomban Godard munkásságát és a francia új hullám jellegzetességeit is bemutattam, de részletesebben négy filmet vizsgáltam. Kifejezetten a női karakterekre koncentráltam, hogy hogyan vannak ábrázolva a francia nők a filmvásznon és ez mennyire találkozik az akkori francia valósággal.

Az egyik film a Bolond Pierrot volt, amiben Jean-Paul Belmondo mellett Anna Karina játszotta a főszerepet.

Következzen néhány saját idézet. 🙂 Ha még nem láttátok a filmet, ne aggódjatok, nem fogom elárulni a történet végkifejletét.

 

A Bolond Pierrot című film egykori előzetese

 

„A mű alapjául Lionel White regénye szolgál, melyben Ferdinand beleszeret Marianne-ba.  A lánynál tölti az éjszakát, majd egy holttestet talál a lakásban. A lány azt állítja, hogy a férfi meg akarta ölni Ferdinand-t. A gyilkosság miatt menekülni kényszerülnek.”

A történet és a két főszereplő közötti kapcsolat a filmben is hasonlóan van ábrázolva, mint az említett regényben. A szereplők nem a hagyományos életet választják együtt. Sok váratlan és meglepő fordulat történik velük a közös utazásuk során.

„A külvilág elvárásaival abszolút szembehelyezkednek, gyilkolnak, lopnak, hazudnak, mégsem lehet őket határozottan elítélni.”

Habár folyamatosan törvényt szegnek, a társadalmi normáktól eltérően élnek, mégis képes vagy empatizálni velük. A szabadságot keresik.

„A film egészében rengeteg irodalmi, filmes, művészettörténeti utalás található, melyek többletjelentéssel bírnak.”

Godard zsenialitása abban (is) rejlik, hogy minden egyes képsorban van egy-egy rejtett gondolat, ami reflektál egy aktuális társadalmi jelenségre, egy művészre, akit példaképként tisztel vagy éppen visszautal egy korábbi saját alkotására. Pontosan ezek miatt a részletek miatt újra és újra érdemes megnézni a Bolond Pierrot is.

 

Részlet a Bolond Pierrot című filmből

 

Az írásomban egy hosszabb részt szenteltem az elemzett filmek női főhőseinek. Az Anna által megformált Marianne egy rendkívül összetett karakter.

“Marianne személyisége rejt magában valami titkot, s bár legtöbbször kifejezi azt, hogy az adott pillanatban mit érez, mégis pillantása, gesztusai arra engednek következtetni, hogy valamit rejteget Ferdinand és előttünk, nézők előtt.”

Anna finom és aprólékosan kidolgozott színészi játéka tökéletesen ráerősít erre a hatásra. Személyesen nekem azok a jelenetek a kedvenceim, amikor a színésznő lassan a kamerába néz, majd lesüti tekintetét és visszanéz a kamerába vagy elismétli, amit mondott. Finoman érzékelteti, hogy valamilyen cinkosságra invitál minket vagy valamire figyelnünk kell, mert fontos dolog hangzott el éppen.

“Olyan, mint a hollywoodi filmek” – mondja róla Ferdinand. A nő néhol kiszámíthatatlan, kacér, az izgalmat keresi, máskor negatív, lemondó.”

“Marianne Renoir neve is utalás. Marianne a sokszor ábrázolt francia női alak, aki a szabadságot testesíti meg. Renoir utalhat az impresszionista festőre is, de sokkal inkább Jean Renoir filmrendezőre, akiről tudvalevő, hogy Godard egyik nagyra becsült példaképe.”

“Marianne képviseli azt a nőtípust, amelyik nem a “tipikus” francia lány, hanem éppen ő az, aki a sztereotípiákat megcáfolja.”

Semmilyen tekintetben nem tekinthető átlagosnak a főhősnő, de pont ezért annyira izgalmas.

“Sajnálkozik, hogy az élet nem olyan, mint a regényekben, de ő akkor is egy romantikus regényhős helyébe képzeli magát.”

 

 

Remélem sikerült meghoznom a kedveteket ehhez a filmhez. A budapesti művész mozikban időről-időre találkozhattok egy-egy francia új hullámos alkotással, szóval legyetek résen!

Az idézetek forrása a szakdolgozatom, amit 2011-ben készítettem a Károli Gáspár Református Egyetemen. A címe a Nőiség, női karakterek Jean-Luc Godard filmjeiben.

A borítófotót Zergi Bori készítette, a styling Szalai Lilian munkája.